fbpx
Förpackningsdesign2022-08-17T16:06:38+02:00

/ förpackningsdesign /

Förpacknings­design avgör slaget i butiken

Dagens konkurrens är mördande, det råder nog ingen tvekan om. Det är mer än kanske någonsin en strid på kniven om de bästa platserna på butikshyllan, i frysdisken eller i skyltfönstret – förutsatt att du ens kvalar in. Vill du säkra en säljande exponering är god förpackningsdesign det första steget på vägen mot att lyckas.

Uppgift nummer ett: att sälja

Vad är då god förpackningsdesign? För det första handlar det inte om att förpackningen ska vara ”snygg”. Jo, det gör det förstås på sätt och vis, men den ska framför allt vara unik, den ska förmedla ditt varumärkes kärnvärden – och den ska vara säljande. Konsumenten ska inte ges en chans att tveka om vem produkten framför ögonen kommer ifrån, eller vad den står för. Att skapa förpackningar som både är estetiskt tilltalande och varumärkesbyggande är vår specialitet. Med vår egen fotostudio i Skövde hjälper vi även gärna till att på bästa sätt sälja in din produkt genom några riktigt fräscha produktfoton.

De små, små detaljerna du inte har råd att missa

Förpackningsdesign är en hel vetenskap – inte bara tycke eller smak. Konsumentlagstiftningen är dessutom väldigt tydlig med vad en förpackning får berätta, vad som måste berättas, och hur det berättas. Vilka påståenden får du göra? Hur redovisar du vad produkten består av? Får du använda nyckelhålsmärket? Det finns regler för allt, inklusive textstorleken på innehållsförteckningen. Den här vetenskapen behärskar vi på Morot Kommunikation & Design i Skövde efter många års framgångsrika samarbeten med starka och konsekventa varumärken som exempelvis Dafgårds, Fazer/Frebaco Kvarn, Falköpings Mejeri, Västgötaägg, Isodrän, Skeby Gårdar och många fler.

Hör av dig om du känner att dina produkter förtjänar en ny kostym!

Läs mer om våra tjänster

Några av våra förpackningsdesigner

Till toppen