Varumärkesutveckling2022-04-29T14:11:49+02:00

/ varumärkesutveckling /

Varumärkesutveckling med vård och omsorg

Den första fråga du bör ställa dig är om företaget är ditt varumärke, eller om det är dess olika produkter och tjänster som utgör varumärkena. Båda vägarna är lika framkomliga, men det är rekommendabelt att välja den ena eller andra. Att vara konsekvent är nämligen en hörnsten i allt varumärkesarbete. Det betyder inte att ett varumärke inte kan utvecklas – tvärtom. Men varumärkesutveckling bör genomföras med eftertanke och en ingående konsekvensanalys, så att du inte plötsligt börjar sända ut dubbla och motsägande budskap.

Framåt steg för steg

Att bygga starka varumärken kräver rejäla investeringar i både tid och pengar, men utdelningen kan bli desto större när den önskade positionen på marknaden väl är uppnådd.

För oss på Morot Kommunikation & Design i Skövde handlar det mesta av vår vardag om just varumärkesutveckling, eller kanske i ännu högre grad att vårda redan starka varumärken, i allt vi gör. Vi ser till att alla marknadsföringsinsatser ligger i linje med företagets profil och kommunikationsplattform. Det handlar om att låta kreativiteten tänja på gränserna lagom mycket för att hela tiden driva utvecklingen framåt, steg för steg, men aldrig så långt att man riskerar att gå vilse.

Uthållighet och konsekvens

En viktig sak att minnas är att dina kunder aldrig vet så mycket om dig som du tror, och att du hinner tröttna på dina egna budskap långt innan de har fastnat i kundernas minnen för gott. Det är den uthållige och konsekvente som blir ihågkommen. Så, låt oss prata varumärken – boka in ett telefonsamtal med oss eller träffa oss på vårt kontor i Skövde.

Läs mer om våra tjänster

Till toppen