Varumärkesutveckling
Skapa liv och rörelse åt varumärken
Vilka produkter du säljer vet du säkert men varför kan vara svårare att svara på.
Vad är egentligen syftet med dina produkter? Några exempel: Säljer du chips eller fredagsmys? Säljer du bra fritidskläder eller kvalitetstid i naturen? Båda är såklart relevanta men genom att kombinera mer ”varför” med lite mindre ”vad” i kommunikationen skapas nytt liv i ditt varumärke.
Framåt steg för steg
Att bygga starka varumärken tar tid, men utdelningen kan bli desto större när den önskade positionen på marknaden väl är uppnådd.
För oss på Morot Kommunikation & Design i Skövde handlar det mesta av vår vardag om just varumärkesutveckling, eller kanske i ännu högre grad att vårda redan starka varumärken, i allt vi gör. Vi ser till att alla marknadsföringsinsatser ligger i linje med företagets profil och kommunikationsplattform. Det handlar om att låta kreativiteten tänja på gränserna lagom mycket för att hela tiden driva utvecklingen framåt, steg för steg, men aldrig så långt att man riskerar att gå vilse.
Uthållighet
En viktig sak att minnas är att dina kunder aldrig vet så mycket om dig som du tror, och att du hinner tröttna på dina egna budskap långt innan de har fastnat i kundernas minnen för gott. Det är den uthållige och konsekvente som blir ihågkommen. Så, låt oss prata varumärken – välkommen till vår kreativa studio i Skövde.