Kampanjer2022-04-29T14:06:24+02:00

/ kampanjer /

Kraften av vÀlkoordinerade kampanjer

Med militĂ€ra analogier kan vi konstatera att enstaka skott sĂ€llan vinner ett slag, oavsett hur kraftig kanonen rĂ„kar vara. Samtidiga anfall frĂ„n flera flanker dĂ€remot – dĂ€r har du nyckeln till framgĂ„ng.

Den eviga striden om marknadsandelar fungerar precis likadant. Vill du lyckas med besked gÀller det att fördela de tillgÀngliga resurserna pÄ flera kanaler. Med vÀlkoordinerade delkampanjer i exempelvis teve, pÄ sociala plattformar, i butik, utomhus, i radio och i form av riktad direktreklam och mejlade erbjudanden samtidigt som du deltar i en vÀlbesökt mÀssa blir det nÀrmast omöjligt för nÄgon att vÀrja sig mot ditt budskap. Du mÄste sjÀlvklart inte göra alla kanaler varje gÄng, men ju fler infallsvinklar du vÀljer, desto större blir chansen till fulltrÀff.

Detta kan sĂ„klart lĂ„ta krĂ„ngligt – hur vet jag vilket som Ă€r det bĂ€sta sĂ€ttet att utforma just min kampanj? Det Ă€r hĂ€r vi pĂ„ Morot Kommunikation och Design i Skövde kommer in i bilden.

VĂ€gen till en lyckad kampanj

För att maximera effekten av kampanjen behöver vi noga planera en strategi. Ett samtal pÄ distans eller ett fysiskt möte pÄ vÄrt kontor i Skövde Àr det första steget. Genom att först faststÀlla syfte och mÄl kan vi sedan avgöra vilka kanaler som Àr mest lÀmpliga, samt hitta en kostnadseffektiv fördelning mellan dem. NÀr vi spikat vilka kanaler som ska anvÀndas bygger vi vidare genom att ta fram kreativa, övertygande och samverkande kampanjlösningar för dem alla.

LÀs mer om vÄra tjÀnster

Till toppen