Kampanj
Kraften av välkoordinerade kampanjer
Med militära analogier kan vi konstatera att enstaka skott sällan vinner ett slag, oavsett hur kraftig kanonen råkar vara. Samtidiga anfall från flera flanker däremot – där har du nyckeln till framgång.
Den eviga striden om marknadsandelar fungerar precis likadant. Vill du lyckas med besked gäller det att fördela de tillgängliga resurserna på flera kanaler. Med välkoordinerade delkampanjer i exempelvis teve, på sociala plattformar, i butik, utomhus, i radio och i form av riktad direktreklam och mejlade erbjudanden samtidigt som du deltar i en välbesökt mässa blir det närmast omöjligt för någon att värja sig mot ditt budskap. Du måste självklart inte göra alla kanaler varje gång, men ju fler infallsvinklar du väljer, desto större blir chansen till fullträff.
Detta kan såklart låta krångligt – hur vet jag vilket som är det bästa sättet att utforma just min kampanj? Det är här vi på Morot Kommunikation och Design i Skövde kommer in i bilden.
Vägen till en lyckad kampanj
För att maximera effekten av kampanjen behöver vi noga planera en strategi. Ett samtal på distans eller ett fysiskt möte på vårt kontor i Skövde är det första steget. Genom att först fastställa syfte och mål kan vi sedan avgöra vilka kanaler som är mest lämpliga, samt hitta en kostnadseffektiv fördelning mellan dem. När vi spikat vilka kanaler som ska användas bygger vi vidare genom att ta fram kreativa, övertygande och samverkande kampanjlösningar för dem alla.