fbpx
Digital marknadsföring2022-11-01T12:12:16+01:00

/ digital marknadsföring /

Lyckas med
digital marknadsföring

Ditt företags aktualitet och anda speglas idag i stor del i sociala medier, oavsett om du är där eller inte. Aktivitet visar att du är modern, levande och hänger med i förändring, medan inaktivitet reflekterar ditt företag som tillbakadraget, upptaget eller helt enkelt dött. En hård men viktig sanning.

Byggstenar för intresseväckande innehåll

Så vad är det som krävs för att skapa en intressant profil full av liv?
Variation i en enhetlig design. Idag skapas innehåll för olika ändamål med faktorer som bestämmer format och längd; inlägg, story och reel är det som gäller idag. Med vår kunskap hjälper vi dig ta fram innehåll som passar de olika formaten och plattformarna, alltid med din målgrupp i fokus.

Facebook – Instagram – TikTok – Snapchat – Youtube – Twitter – LinkedIn

Du kan vara lugn, du behöver inte synas överallt, om du inte vill det förstås. Baserat på din målgrupp kan vi avgöra vilka plattformar du kommer lyckas bäst på och var vi ska lägga krutet.

Nå ut till potentiella kunder

Vill du nå längre digitalt? Vare sig du vill skapa medvetenhet om ditt företag, driva trafik till en hemsida eller konvertera knapptryck till köp så kan annonsering på sociala medier vara lösningen. Digital annonsering är en bra investering som, om det görs bra, ger mycket för pengarna.

En tydlig strategi för digital succé

För att visa ett sprakande och livligt företag med digital kompetens krävs detaljplanerad strategi och struktur. Vi har tagit fram en process i sex steg och såhär går det till:

  1. Bakgrund. Genom mail samtalar vi tillsammans om ditt företag, din målgrupp och dina mål du vill nå på sociala medier.
  2. Plan. Vi föreslår en lösning och tar fram en plan för att nå dina mål (vilka medier du bör finnas på, hur frekvent du bör vara, förslag på innehåll)
  3. Tumme upp. Alla parter bekräftar planen.
  4. Förberedelser. I ett första möte kommer vi fram till vilka konton som behöver skapas och vi skapar en innehållsplan där vi kommer överens om dagar, medier och innehåll, samt om något innehåll ska användas som annonsmaterial.
  5. Innehåll. Per mail delar vi innehållsplanen där kommande inlägg och annonser är inlagda.
  6. Analys. I månatliga möten tar vi fram en rapport som vi tillsammans går genom och utvärderar. Vi går också genom framtidens planer och uppdaterar innehållsschemat.

Läs mer om våra tjänster

Se några av våra arbeten med sociala medier

Till toppen